dissabte, 24 de desembre del 2016

Un món sense lectura ni escriptura


Un món sense lectura ni escriptura

No m’ho puc imaginar. No, no puc.
Viure en un món on no hi haguera olor a llibre nou, on als dies de pluja no els acompanyara un bon llibre, una tassa d’alguna beguda calenta i una manta suau i calenta; un món sense tertúlies literàries ni xarrades entre amigues per recomanar algun llibre o parlar del personatge favorit o d’aquell que és la devoció de totes.
La lectura em permet submergir-me en històries diverses que, en futur, pode ajudar-me a fer front els problemes o situacions que em puguen passar. És com anar a un altre món, una via d’escapament del món real. A mi la lectura m’ajuda a desconnectar i a oblidar-me d’allò que em preocupa. Si tinguera més temps durant l’any llegiria tots els llibres que tinc pendents.
Un món sense escriptura seria com… com viure sense opinió o sense expressió; sense paraules. Sense uns bons escriptors i escriptores que donen vida als personatges amb els quals somniem convertir-nos o semblar-nos. També diríem adéu als guionistes de les sèries i pel·lícules que tants ens agradem i gaudim veient-les.
Jo no podria viure sense escriure o llegir, són coses que estan molt relacionades i ens donen la vida encara que no ho parega. En aquell món no podria haver escrit això que m’ha fet pensar i la resta no ho podrien llegir. Tu no podries llegir-ho. Per això crec que aquestes dos coses no deurien desaparèixer mai o tornaríem a l’edat de pedra que venim.

Berta López Camins, 3rB.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada